~Ti-s~ Väkommen till mitt liv som ung emo/scenecore-bloggare!

Alla inlägg under december 2011

Av Ti - 31 december 2011 17:36

Det har hänt något fruktansvärt. MIN PLATTÅNG HAR EXPLODERAT!!! Så nu måste jag köpa en ny så nfort som möjligt ....Haha, lite läskigt, det sägs att jorden ska gå under år 2012, TROR NI PÅ DET?? Vet inte om jag tror på det. Men vem vet ;) ??Nu är vi i värmland. Och jag har ägnat hela dagen, instängd på mitt rum, och fotat. FOTAT, FOTAT, FOTAT... Har fotat allt möjligt, bland annat min -new-years-eve-look- ;) men det kan jag inte lägga upp, för jag bloggar inte med en data -.-Aja, nu ska jag fota vidare, borde ju in i fikon bli fotograf när jag blir stor, haha <3Men gott nytt åt då, önskar jag alla mina läsare :D

Av Ti - 30 december 2011 21:15

Om ni undrar varför jag inte har bloggat idag, kan jag berätta att jag har varit sjuk idag. Mått jättedåligt. Känndes som om huvudet skulle sprängas, som att jag skulle spy när som helst, och ögonen skulle tryckas ner i hålorna.... Egentligen skulle jag och Hannah åkt till Skärholmen idag, men det blev ju inte av :(Imorgon åker vi till Värmland, vi ska fira nyår hos pappas kompis, VI SKA ÅKA HALV ÅTTA PÅ MORGONEN, ASSÅ ORKA, MÅSTE JU GÅ UPP KLOCKAN SEX -.-Men på tåget ska jag sitta och leka med min iPod ;pJag tror jag kan blogga imorgon, eller rättare sagt: JAG TÄNKER BLOGGA IMORGON, PÅNÅGOT SÄTT SKA JAG FIXA DET, JAG LOVAR!!!Och förresten, om ett år är det år 2012! Och det här året ska jag få riktigt fina foton på fyrverkerina, HAHA TAR MED MIG STATIVET ÄVEN FAST MAMMA SÄGER ATT JAG FÅR ;D !!!!

Av Ti - 30 december 2011 21:15

Om ni undrar varför jag inte har bloggat idag, kan jag berätta att jag har varit sjuk idag. Mått jättedåligt. Känndes som om huvudet skulle sprängas, som att jag skulle spy när som helst, och ögonen skulle tryckas ner i hålorna.... Egentligen skulle jag och Hannah åkt till Skärholmen idag, men det blev ju inte av :(Imorgon åker vi till Värmland, vi ska fira nyår hos pappas kompis, VI SKA ÅKA HALV ÅTTA PÅ MORGONEN, ASSÅ ORKA, MÅSTE JU GÅ UPP KLOCKAN SEX -.-Men på tåget ska jag sitta och leka med min iPod ;pJag tror jag kan blogga imorgon, eller rättare sagt: JAG TÄNKER BLOGGA IMORGON, PÅNÅGOT SÄTT SKA JAG FIXA DET, JAG LOVAR!!!Och förresten, om ett år är det år 2012! Och det här året ska jag få riktigt fina foton på fyrverkerina, HAHA TAR MED MIG STATIVET ÄVEN FAST MAMMA SÄGER ATT JAG FÅR ;D !!!!

Av Ti - 29 december 2011 19:28

Naturhistoriska var väl ok, men jag hade JÄTTE ont i huvudet...


Men påvägen hem fick jag en mango-apelsin-juice :3


Är inte så pepp på att blogga idag. Kan bara säga det att en video är på väg    Och juste, idag testade jag mitt nya stativ! JÄTTEBRA, var det   

Tog lite foton...




CHOKLADPRALINER!!! :3

 

Jag idag :  T-shirt: Rockzone 120 :-  Jeans: JC 599:-  Hårspray: Proffs ICA 34:-

 




Död..


 




 


 



Jepp, det var väl allt för idag, tror jag...

KRAM <3

Av Ti - 28 december 2011 13:21

Fick precis reda på att vi ( min familj ) ska på Cosmonova ( och Naturhistoriska, förstås ) imorgon! Man måste ju passa på medan man har jullov   


Idag är det en typisk "slappardag". Jag gör typ inget annat än slappar i soffan. Och äter chokladkolor....

Men somsagt, jullov ska vara såhär!


Haha, måste berätta en sak.

Igår var vi ju på Husbybadet? Aa, och jag var där med min pappa och lillebror, så jag fick som vanligt gå in ensam i omklädningsrummet.

Sedan, efter att vi hade badat klart, var pappa jättestressad.

 

- Det är dags att gå härifrån nu ( pappa )

- VA? Nej, lite bad till ( brorsan )

- Men jag har en föreställning som börjar om en halvtimme! ( pappa )

- Okejdå...

 

Så gick vi in till omklädningsrummen. Grabbarna till herrarnas, och jag till damernas.

 

Jag dushade, tvättade håret, och skjölde ur mina badkläder.

Virade handduken om mig, och gick till mitt skåp.

 

Sedan så märkte jag att mitt kodlås hade pajat! Asså, det gick inte att vrida på "koden"!

 

Jag fick panik och började hysteriskt vrida och vända på låset. Jag visste att pappa hade jättebrottom, och jag kunde inte nå dem, de var ju i herrarnas.

 

Sedan, efter en kvart, smög jag försiktigt ut till "korridoren", utanför de båda omklädningsrummen. Och gissa vilka som stog där? Pappa och brorsan!

 

- MEN SKYNDA! JAG HAR BROTTTOM ( pappa )

- Me... men mitt lås är trasigt.. jag kommer inte åt mina saker..

- Men varför har du inte bett någonom hjälp?!?

 

Sedan fick han gå till receptionen och hämta en dam som skulle knipsa upp mitt lås.

Hon kom och hjälpte mig. Men det tog en rejäl tid. Typ en kvart.

 

Sedan när jag hade tagit på mig mina kläder, packat ner allt i väskan, gick jag ut i korridoren. Där satt min lilla bror på golvet, helt ensam.

När han såg mig sträckte han upp sina armar i luften, men var helt tyst. Han ville ha en kram.

Så pappa stack, och jag fick ta med mig min brorsa hem, ända från Husby.

 

Så var det med det.

 

Av Ti - 27 december 2011 20:48

Man brukar säga att man antingen är en nattuggla, eller morgonpigg? Men jag är varken eller. Det kommer sådär varannat dygn. MEN en grej är säker! Jag vaknar alltid tidigt på morgonen, idag vaknade jag klockan nio, och DET ÄR DET SENSTE PÅ ETT HAVT ÅR! Jag vaknar 6 vanligt...Nu har jag precis varit i husbybadet, så vi är alla helt slut här hemma! Sitter och äter choklad och leker med ipoden just nu. Men jag tänkte att jag skulle gå o lägga mig lite tidigare ikväll, typ tio, för är så jättetrött....

Av Ti - 26 december 2011 19:39

Måste bara tipsa er om en jättebra mascara! Det är h&ms ; FULL LASHES, för 49 kr. Köpte den idag, och testade den nyss. Verkligen asbra! En sann rekomendering. Kram <3

Av Ti - 26 december 2011 16:50


Altså Åhhh vilken läskig natt det var inatt!

 

Gick och lade mig kl halv två, och jag somnade inte förns halv fem!

 

Det var storm inatt, och det lät typ som om huset skulle falla ihopp, träd välta och fönster blåsa in!

Och så märkte jag idag att - Ett träd HADE fallit ner, bara nåra tiotal meter ifrån oss. Trädet hade vält över ett SUPERGAMMALT hus, ett gammalt hästslakteri, faktiskt. Som låg på Hägerstens äldtsa gård: Emmalunda, byggdes på början av 1800 talet.

 

Iallafall hade ingenting gått sönder där, men jag såg i tidningen bilder på, ja, rasade hus och ännu värre..

 

Stormen hette faktiskt Dagmar ( i försök att lugna ner den negativa känslan... )..?

 

           

 

Bilderna är NYTAGNA!

 

 

Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag är 13 år, jag spelar piano på en ganska hög nivå ( love love ) och jag totalt ÄLSKAR allt inom kategorin "skönhet". Ja, som alla tonåringar vill jag vara så vacker som möjligt! XD
Min blogg kommer att innehålla foto

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad ska jag blogga mer om? Hur kan jag förbättra bloggen?
 Min fritid och vardag
 Mer foton
 Styling ; hår, smink, kläder.
 Allt är pefect!
 Roliga klipp från youtube
 Videobloggning
 Dagens outfit
 Övrigt ( och isåfall vad då? Komentera i ett inlägg! )

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards