~Ti-s~ Väkommen till mitt liv som ung emo/scenecore-bloggare!

Alla inlägg under november 2011

Av Ti - 30 november 2011 16:53

Idag fick jag gå HALV ELVA från skolan, skulle åka o kolla på genrepet på " Nötknäpparen ", pappa jobbar ju på Kungliga Operan ( trombon ). Nice att gå från skolan HALV ELVA :D


 


Nötknäpparen är en balett, och ärligt har jag alltid ÄLSKAT balett. När jag var tre, fyra, år, sådär, dansade jag typ hela tiden i vardagsrummet, till pappas CD skivor. Bara balett. Min favorit var : Svansjön.



HAHA har en massa videor och bilder på när jag dansar balett, kanske ska ta och lägga upp någon, nån da!

 

IMORGON ÄR DET FÖRSTA DECEMBER! Det betyder altså att adventskalendern kör igång! Jag har fått en chokladkalender ( första gången ever :O ) vilket jag är in - fikon - glad för!

 

Och julkalendern på TVn går ju 7:15, tjuvarnas jul, var det va?

 

Vet inte om jag hinner se den på morgonen. Asså, mitt paket med : dush, smink, hår och extensions, kan ibland ta mer en än timme att fixa. Och frukost och allt annat måste jag ju också hinna med. Två timmar.

 

Fikon, vad tiden går fort! Det är liksom snart jul!



OJJJ vad det här inlägget blev långt! Måste bara tillägga en grej, föreställningarna igår gick jättebra! Det var askul!

 

Sedan på kvällen var det lite jobbigt, väntrummet var asvarmt, det fanns inget syre och jag var jätte trött. I vänterummet var jag så varm att mina kompisar trodde jag hade feber. Lite konstigt, för jag är av kallaste laget.

 

kram <3

 

             

  Tog upp lite GAMLA bilder ;)

Av Ti - 28 november 2011 17:47

Terminens bästa ( och läskigaste, ehe ) dag...


Schemat för imorgon:

  • 08:30 Samling och genrep.
  • 10:00 Föreställning för åk 7
  • 10:30 Samling och repetion
  • samling
  • 11:15 Lunch
  • 12:00 Samling
  • 12:30 Föreställning åk 9
  • 14:00 Gå hem.

Tis kväll: ( samma dag )

  • 17:30 Samling
  • 18:00 Föreställning
  • 18:30 Utställning i baracken
  • 19:15 Föreställning.

Som ni ser är min dag speckat med uppträdanden! Haha, och idag, HELA DAGEN GENREP! Men jag trivs på scen, och tycker att det här ska bli kul! Ärligt talat är min nya skola så in i fikon ( mitt uttryck ) mycket bättre än min förra! Jättemycket kultur och jätteduktiga lärare! Trivs jättebra :3


Det är såklart nervöst att uppträda inför de äldre eleverna, men ...


Förresten, min kompis kom tre:a i SM i helgen! Och hon är Sveriges sjätte bästa, i hennes ålder!


Hon är superduktig! Så när hennes grupp skulle uppträda, var det hon som stod längst fram och dansade. Sången var liksom bara bakgrund. Sedan skrek 100 elever hennes namn i en halv timme  

Kram till dig, Tilda! <3


Jag skrev vår grupps text, och ärligt talat måste jag säga att den kanske var den bästa texten! Våran handlade om Världen


PUUUHH är lite skraj inför imorgon 0_o


 

kram <3

Av Ti - 26 november 2011 10:39

Igår vart jag och mamma i Skärholmen för att köpa en vinterjacka åt mig! Jag är (ganska) kräsen när det gäller sånt där, det brukar ta flera timmar att hitta nåt. Men Igår hittade jag en grå, fin jacka för 319 :- ( billigt! )... Tyvärr har jag inga foton på den  


Sedan bakade vi pepparkakor ( :3 ) och det var superdupernajs! ( najs som majs doppat i bajs, mohahahaa )

¨Mamma hade köpt chips på vägen hem från Skärolmen, så brorsan och jag hade fredagsmys med den nya "Alice in Wonderland".... Den är najjs! ( Johnny Depp :3 ).




Och vet ni?! Pappa har köpt en iPhone 4s !! Så vi satte uppe hela natten ( typ ) och lekte med den  


AVIS :( :( :(


Ha´re najs som majs doppat i bajjs! ;)


<3

   

Av Ti - 25 november 2011 18:41


Tänkte tipsa om världens bästa blogg!

Är ni sugna på glädje och insperaton - gå in på EpicFaiil.se!


Bloggen ägs av Moa Thun, hon har bloggat i två år, och hon driver sveriges största emo/scene-core blogg!


Gör som mig och läs blogen 10 gånger dagligen, för det finns alltid något kul att läsa - somsagt - det ligger glädje över hela bloggen!

 

Jag har följt EpicFaiil.se i ett halvt år, och det har gett mig en styrka som har gjort att jag har hållt mig uppe hela vägen! Jag mått så väldigt mycke bättre.

 

Moa skriver mycket om självkänsla ( och det är det jag skrev över ), och hon är allmänt crazy ( xD )! Hon har mycket roliga videos - där hon tex dricker smör, äter mjöl på Plattan, slickar på syrsor -, och styling ( och skönhets )tips som inspererar!

 

Jag är somsagt väldigt inspererad av henne ( och är nog hennes trognaste läsare och fan ), så låt dig inspereras av henne också!

 

Hon skriver på ett sätt som gör dig glad ( och desutom le´r hon på sina foton, tihi ).

 

Epicfaiil är alltid det jag ser framimot när jag kommer hem efter skolan, en lyckokaka, liksom!

 

Välkommen till Världens bästa blogg - www.epicfaiil.se


THOHEJJ! <3

Av Ti - 24 november 2011 20:00

Lockiga, dumma hår! Lägger sig aldrig som man vill... GE MIG RAKT HÅR, TACK!


Nu på söndag är det ju första Advent! Jag ääälskar jul, lucia, advent, och... snö...

Jag är en typisk jul-människa , somsagt! Och på söndag är det även min namsdag!

 

Imorgon har jag piano-lektion, men efter det SKA VI BAKA PEPPARKAKOR! :D


:3

 

  

 

 

JUUUUL <3

 

:3

Jag idag:

    

 

KRAM <3

Av Ti - 22 november 2011 19:48

Jag som dansar till min favorit-låt... mohaha...  Se-där! Det går att dansa till icke-pop också   

 OBS!! INTE SERIÖST!!!  Var lite flummig bara... haha, ta det inte seriöst  


DEn är felvänd, altså åt fel håll, inte kul...


  
Av Ti - 22 november 2011 18:24


Nu ska jag och brorsan snart sätta på MADAGASKAR 1  , haha!  

Älskar den där filmen, så sjukt rolig! Haha ( barnslig? )...


Idag har det typ inte hänt nånting... Klassen gick en promenad runt sjön på gympa-lektionen, och då såg vi en häger! Ganska ovanligt tydligen?

 

Jag fick fina foton ^^

Tyvärr var det sååå mulet och grått, så allt såg helt tråkigt ut...

 


Tråkig bild, eller hur??  

 

Av Ti - 21 november 2011 18:19


Jag var såååå nervös inför de här proven. Ni vet, sådär så man kallsvettas minuterna innan?

Jag har ganska höga krav på mig själv. Och, jag har haft alla rätt, på alla prov, i ett helt halvår, så jag tål inte att ha ett ända fel, eller minus.

Jag blir alltid väldigt nervös inför prov, så jag mår dåligt på kvällarna, även ifall det är en hel vecka kvar! Det här är ett ganska stort problem för mig...


Jag brukar plugga jättemycket inför vartenda liten diagnos.


Men ni ska veta hur glad jag blev när jag fick tillbaka mina prov och fick se resultaten!


 På matte-provet fick jag 23/23 på, och på NO-n fick jag B+  

( Jag var den ända i klassen som nådde B+   )


Man blir så glad då, åsså är problemen och bekymmerna borta i någon vecka, sedan kommer nästa prov-oro  


Yeah, kram  




Ärligt talat, ÄLSKA JORDNÖTS-SMÖR!!!    

   

     



Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag är 13 år, jag spelar piano på en ganska hög nivå ( love love ) och jag totalt ÄLSKAR allt inom kategorin "skönhet". Ja, som alla tonåringar vill jag vara så vacker som möjligt! XD
Min blogg kommer att innehålla foto

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad ska jag blogga mer om? Hur kan jag förbättra bloggen?
 Min fritid och vardag
 Mer foton
 Styling ; hår, smink, kläder.
 Allt är pefect!
 Roliga klipp från youtube
 Videobloggning
 Dagens outfit
 Övrigt ( och isåfall vad då? Komentera i ett inlägg! )

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards