~Ti-s~ Väkommen till mitt liv som ung emo/scenecore-bloggare!

Alla inlägg den 31 oktober 2011

Av Ti - 31 oktober 2011 21:45

Här kommer tips för hur du gör emo hår.


1. Sminka dig alltid först.

             


2. Platta håret med plattång. Platta alltid "framåt.


   

  

3. Sätt upp det "översta" håret i en tofs rakt upp på huvudet.


 

4. Tupera håret som inte sitter i snodd.

 


5. Spraya hårspray!

 


6. Resultat.

 

Godnatt!

// Sweet Superhero...

Av Ti - 31 oktober 2011 20:37

Här kommer bilder på min halloween utklädsel!


     

Här är jag och brorsan. Min bror är så söt. Och han var så ledsen där. Helt förkrossad. Lillen.

// Sweet Superhero...

  


Av Ti - 31 oktober 2011 20:15

Okey, nu ska jag berätta!


Jag skulle tydligen vara med småungarna på "bus elr godis" -.-

Så, här kommer storyn.


Jag och brorsan skulle träffa hans kompisarna vid deras "koja" klockan kvart över fem.

De ringde och sa att de redan hade gått hemifrån, medans vi höll på att klä ut oss.


Brorsan fick panik och sa att - De är redan där! det är  jättebrottom!   

 

Och vi sprang ut i mörka skogen i full fart. Jag hade klackskor på mig, så jag typ snubbla hela tiden.

När vi kom fram till deras koja så var ingen där. Jag och brorsan sprang runt i mörkret och letade efter "vännerna" i en kvart.


Sedan hörde vi rop och skrik. Det var de, som kom springande rakt imot oss.


- Vi har fått jättemycket godis! En hel "Bilarpåse" och fyra klubbor!


Jag och brorsan var helt chockade och såg på varandra. De hade liksom tjuvstartat!


Sedan gick vi bus eller godis. Buset var att jag skulle falla ner död, och de skulle skrika, - Åh nej!!   

 

Det hela slutade med att vi inte hade någonting, typ.

Vi gick hem till OSS för att dela upp godiset. De fick dubbelt så mycket som vi, även fast vi hade kommit överens om att vi skulle få lika mycket.

Sedan gick de.

Efter en stund hörde vi att någon plingade på.

- Bus eller godis, skrek en av de två killarna.

Brorsan suckade och sade, Hejdå!

Men då, vet ni vad som hände då?

Båda två sprang in i lägenheten, tog min brorsas godis.

 

Efter en stund kom dock en tillbaka och gav honom en kaka. Men resten behöll de.

 

 

 

Min brorsa var helt förkrossad. Han är alltid så snäll mot sina vänner. Och nu bara svek de honom helt.

ELAKA!

Jag tyckte sååå synd om min lilla bror. Så, vi bestämde oss för att ha en mysig halloweenkväll i soffan och se på film.


 

 

Av Ti - 31 oktober 2011 14:07

Så. Nu har jag spelat med brorsan i tio minuter. Hans tråååååkiga fotbolls-spel, fifa. Finns det något mer tråkigt?  

Han betalade tio kronor för det, det var den ända andledningen till att jag gjorde det.


Han är ändå ganska söt som BETALAR för det. Och, han hade faktiskt bara 14 kronor sammanlagt, så han måste gilla att spela fotbollsmatcher på TV-n. Och med mig, som bara håller i fjärkontrollerna.


Fotboll är dert tråkigaste jag vet...

  Detta är brorsans fifa   

Av Ti - 31 oktober 2011 13:21

Brukar ni också prata med er själva? Jag gör det iaf. Nu håller jag på att plocka ut och in i diskmaskinen. Tråkigt. Äckligt. Men måste göras.

Jag hade på musik, och plötsligt var musiken slut ( ? ).


- Nämen vad tyst det blev nu!

- Ja, jag vet!

- Men gå och sätt på musiken då, dumhuvud!

- Okej, okej! Ta det lungt nu va?!

- Jaja! Sätt bara på musiken nu då!


SÅ lät det för några sekunder sedan.


ÄR jag schitzofren?


På tal om det. Vet en JÄTTEbra film jag måste tipsa om som handlar just om det! För er som gillar Jim Carrey...


    Så väldigt as-skojig. Jag och brorsan ser den jätteofta, och... man håller på att skratta ihjäl sig! Ett tips för dig som vill ha en komisk film-kväll!   


// Sweet Superhero...


Av Ti - 31 oktober 2011 12:28

Jag beställde mittt löshår i lördags! Så... det kommer typ på fredag! Här ifrån beställde jag www.fyndiq.se  väldigt billig sida!

Nu hoppas vi bara att det är rätt färg, och att det ser snyggt ut! Jag lägger såklart upp bilder nästa helg   


                                                  
                          kram



// Sweet Superhero... 

Av Ti - 31 oktober 2011 12:13

Nu tänkte jag ha en frågestund, för första gången faktiskt!   


Det måste vara minst två frågor för att jag ska svara på de i ett senare inlägg! Altså, kommentera detta inlägg och frtåga mig något! Det kan vara vad som helst! Bara fråga på, liksom!   


Somsagt, det måste vara sammanlagt minst 2 frågor för at jag ska svara.


Fråga på!   



  // Sweet Superhero...

Av Ti - 31 oktober 2011 12:00

Några grejer jag inte gillar:


  • Potatis!
  • Fotboll, hatar.
  • Elaka fjortisar.
  • Att åka hiss och flygplan!
  • Vit choklad i mängder ( mår jätteilla av det )
  • Dansbands-musik!
  • Carola.
  • Pälskläder ( fusk och äkta )
  • Köttbullar och korv...

Några grejer jag gillar:


  • Lakrits! :3
  • Unika personer
  • Rosetter i håret!
  • Att simma ( har alltid velat vara en sjöjungfru ;3 )
  • Tajta jeans
  • Färgglada kläder!
  • Att platta håret ( kan inte gå utanför dörren uta att ha gjort det :D )
  • Att se på film
  • Se barnsliga filmer! Sånna som är så löjliga så att man skrattar åt det! ( typ Kalle Anka! Älskar Kalle Anka!

// Sweet Superhero...




Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag är 13 år, jag spelar piano på en ganska hög nivå ( love love ) och jag totalt ÄLSKAR allt inom kategorin "skönhet". Ja, som alla tonåringar vill jag vara så vacker som möjligt! XD
Min blogg kommer att innehålla foto

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad ska jag blogga mer om? Hur kan jag förbättra bloggen?
 Min fritid och vardag
 Mer foton
 Styling ; hår, smink, kläder.
 Allt är pefect!
 Roliga klipp från youtube
 Videobloggning
 Dagens outfit
 Övrigt ( och isåfall vad då? Komentera i ett inlägg! )

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards